پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119128
حمله ساپورت پوشان به فرهنگ پوشش/ قانون ساماندهي مد و لباس هم نتوانست وضعيت پوشش را سامان دهد
تاریخ انتشار : 1393/07/14 10:01:51
نمایش : 1846
امروز يکي از معضلات اجتماعي در جامعه ايران موضوع بي حجابي و يا بدحجابي توسط زنان در سطح جامعه است موضوعي که امروز کم کم به يک معضل اجتماعي بدل شده و بسياري از نهادهاي فرهنگي را براي حل آن به تکاپو واداشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بوتيا، معضلي که بعد از توصيه ها و تاکيدات فراوان مقام معظم رهبري پيرامون تهاجم فرهنگي و يا جنگ نرم دشمن، مسئولين را از يک خواب طولاني بيدار کرد تا در قانون ساماندهي مد و لباس به فکر چاره اي براي حل اين مشکل اجتماعي بينديشند.

 

قانون ساماندهي مد و لباس در ايران

قانون ساماندهي مد و لباس در سال ۸۵ به تصويب رسيد قانوني که آيين نامه اجرايي آن بعد از گذشت حدود دو سال در سال ۸۷ به تصويب کميسيون فرهنگي مجلس رسيد تا در ادامه آن، کارگروه ملي مد و لباس تشکيل شود اما همه اين تلاش ها و حتي تشکيل بنياد ملي مد و لباس در سال ۹۱ که وظيفه اجرايي کردن طرح ها و مصوبات اين کارگروه و توليد و حمايت از طراحان و توليد کنندگان مد و لباس ملي و اسلامي را بر عهده داشت نيز نتوانست مسئولين فرهنگي کشور را به هدف مورد نظر خود برساند و جلوي پيش رويي سريع فرهنگ غربي را در جامعه بگيرد.

تلاش هاي مسئولين در برگزاري نمايشگاه هاي مد و لباس ملي و اسلامي ، برگزاري همايش ها، نشست ها و ميزگردهاي تخصصي و غير تخصصي ، برگزاري دوره هاي آموزشي عفاف و حجاب براي خانواده ها و حتي قانون برخورد با بدحجابان و راه اندازي اورژانس اجتماعي نيز نتوانست جلوي اين تهاجم فرهنگي و قطار سريع عرضه لباس و مد غربي را در ايران بگيرد.

 

 حمله ساپورت پوشان به فرهنگ عفاف و حجاب

از سال ۹۱ با ورود مدهاي جديد در قالب ساپورت و شيوع فرهنگي مسموم و کاملا مغاير با فرهنگ اسلامي و ايراني در قالب تهاجم ساپورت پوشان جامعه ايراني با معضل جديدي مواجه کرد و آن حذف شلوار از زير مانتوي بانوان است برندي از جنگ نرم دشمن که فرهنگ عفاف و حجاب در بين دختران جوان و زنان را مورد هجمه قرار داده است.

تهاجمي که بيش از يک مد و لباس به يک توطئه از سوي دشمنان ايران براي حذف حجاب شبيه است.

توطئه اي که قانون حذف حجاب در زمان رضا شاه را در ذهن ها تداعي مي کند و امروز به نظر مي رسد وقتي دشمن نتوانسته در قالب يک قانون به فرهنگ و حجاب دختران ايران حمله کرده و آن ها را مجبور به برداشتن چادر کند تلاش مي کند تا آرام آرام و با استفاده از فيلم ها و برنامه هاي ماهواره هاي غربي، بي صدا، به فرهنگي اسلامي دختران و زنان ايراني حمله کرده و حجاب را از سر آنها بر دارد.

اين تهاجم از حمله مغول ها بدتر به نظر مي رسد حمله مغول جسم ها را مورد هجمه قرار داده بود و تهاجم فرهنگي مغض ها را زير شمشير توطئه هاي خود نابود مي کند.

ورود ساپورت پوشان در سال ۹۱ در خيابان هاي تهران زنگ خطر ورود يک فرهنگ مبتذل ، غرب زده و کاملا مغاير با فرهنگ ملي را در ذهن ها تداعي مي کند اين کالاي غربي که سال ۹۲ و به صورت آزادانه وارد سبد خريد بعضي از خانواده هاي ايراني در تهران و ديگر استان ها شد ضربه اي مستقيم و زهرآلود بر پيکره اعتقادات ديني ملت ايران وارد کرد.

ساپورت هايي با رنگ هاي مختلف و گاه با رنگ پا که به نظر مي رسيد بانوي ساپورت پوش غير از مانتو چيز ديگري بر تن ندارد معضلي است که امروز شديدا خانواده هاي ايراني را تهديد مي کند و والدين را در تربيت فرزنداني پاک، عفيف و البته اجتماعي دچار مشکلات عديده اي مي کند .

 

بدحجابي يک جرم ديني است

آيت الله جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان معتقد است: بدحجابي در جامعه اسلامي يک جرم ديني است.

اين يک حقيقت انکار ناپذير است که کساني که آگاهانه و يا حتي به دليل بي خبري و فقط براي خود نمايي و از ترس مهجوريت در جامعه راهي جز بي حجابي براي ورود به جامعه و معرفي خود و استعدادهاي شخصي ندارند بدتر از مغول ها به ايران حمله کرده اند و بسياري از مشکلات جامعه همچون تجاوزها، بالارفتن سن ازدواج، افزايش آمار طلاق و بي وفايي ها حاصل اينگونه حرکات غير اخلاقي در جامعه است.

اين موضوع تحرک، انديشه و برنامه ريزي بيشتر کارشناسان، مسئولين، صاحب نظران و اصحاب رسانه را مي طلبد که هر چه سريعتر براي حل ان چاره انديشي کنند.

 

راهکار مناسب براي مبارزه با اين جرم ديني چيست؟

بعضي ها معتقدند تذکرلساني و بعد برخورد فيزيکي و در نهايت برخورد قانوني و قهري راهکاري مناسب براي حل مشکل بي حجابي در جامعه است.

مهدي شفيعي رييس پليس مبارزه با مفاسد اجتماعي فرماندهي انتظامي استان کرمان مي گويد: گشت هاي ويژه تذکر لساني و ارشادي در سطح استان تشکيل شده و در چارچوب موازين قانوني و اجرايي طرح حجاب، با بدحجابان برخورد مي شود.

وي با اعلام آماري در اين خصوص مي گويد: تاکنون به هزار و صد بدحجاب در کرمان تذکر لساني داده شده است.

هرچند که ما مخالف با تذکر لساني و ارشادي در جامعه نيستيم و معتقديم نخستين مرحله امر به معروف و نهي از منکر تذکر لساني است اما باز هم به همه مسئولين قانون گذار و مامورين نظامي و انتظامي يادآور مي شويم که اين قوانين و اين برخوردها هنوز گره کور بدحجابي و بي حجابي در جامعه را باز نکرده و به نظر مي رسد امروز معضل بدحجابي از چارچوب تذکر لساني گذشته و حل آن نيازمند راهکارهاي تازه و تاثيرگذار است.

 

راهکارها

راهکار ما عفو اسلامي براي فرزندان ايران است که شايد ناآگاهانه و به دليل فرهنگ غلط وارد اين حيطه شده که توسط ماهواره ها و بوق هاي استکباري نواخته مي شوند و حقيقت حجاب را به درستي درک نکرده اند .

امروز جامعه نيازمند فرهنگ سازي براي تذکر دوستانه، عاشقانه ، رودر رو با لساني نرم ، قلبي دلسوز و با نگاهي محبت آميز است.

راهکار حل مشکل بدحجابي پذيرش بدحجابان در آغوش گرم جامعه به عنوان گروهي از اين مردم است تا در کنار يکديگر آرام و بي صدا فرهنگ محبت و دوستي را به جامعه تزريق و جوانان را به دامن پر مهر اسلام باز گردانيم.

امروز وظيفه خطبا و سخنرانان گفتن زيبايي هاي حجاب در قالب فلسفه زن مسلمانان و ارائه الگوي مناسب لباس و مد اسلامي و ايراني مطابق با خواسته هاو تمايلات جوانان و در قالب طرح ها و رنگ هاي شاد اسلامي و ايراني است.

به نظر مي رسد ديگر دوره برخوردهاي فيزيکي به پايان رسيده و حل مشکل بدحجابي نيازمند فرهگ سازي و يک اجماع عمومي و ملي براي ريشه کن کردن معضل تهاجم فرهنگي غرب است البته نبايد فراموش کرد رسيدن به نقطه مطلوب نيازمند اعتقادي راسخ، يقيني مطمئن و قدوم مستحک از سوي مجريان و مسئولين است.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html